آدرس ما

تهران، میدان رسالت، خیابان سمنگان، پلاک 573

09212640941-02177207078

پشتیبانی همه روزه شهرسایت

شنبه تا چهارشنبه: 9:00 - 16:30

ثبت قرارداد حضوری و به صورت رسمی

آدرس ما

تهران، میدان رسالت، خیابان سمنگان، پلاک 573

09212640941-02177495097

پشتیبانی همه روزه شهرسایت

شنبه تا چهارشنبه: 9:00 - 16:30

ثبت قرارداد حضوری و به صورت رسمی

ساخت مگامنو در وردپرس با افزونه

همان طور که میدانید منو ها نقش بسیار مهمی در وبسایت های اینترنتی شما دارند و هر وبسایتی با توجه به هر فعالیتی که دارد برای جذب کردن کاربران بیشتر نیازمند یک منو خیلی حرفه ای است. منو ها علاوه بر اینکه می توانند در ظاهر یک وبسایت تاثیرات مثبت بگذارند می توانند به کاربران و افرادی که به وبسایت شما مراجعه می کنند در دسترسی بهتر به مطالب کمک زیادی کنند. در واقع سیستم مدیریت محتوای وردپرس به صورت پیشفرض و بدون استفاده از هیچ افزونه ای امکان ساخت منوی کشویی را برای کاربران فراهم کرده است اما این منو ها دارای هیچ قابلیت پیشرفته ای نیستند که کاربران می توانند برای داشتن یک منوی حرفه ای اقدام به ساخت مگامنو در وردپرس با کمک افزونه ها کنند.

منوی سایت

امروزه طراحی وبسایت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس را می توان یکی از بهترین روش های طراحی محسوب کرد که کابران در آن قادر خواهند بود تا به یک مجموعه از امکانات حرفه ای دسترسی داشته باشند که این موضوع یکی از بهترین قابلیت های وردپرس به شمار می رود.

یکی از بهترین امکاناتی که سیستم مدیریت محتوای وردپرس در اختیار کاربران خود قرار می دهد، امکان کار کردن با فهرست ها می باشد. همه وب سایت های اینترنتی ای که با وردپرس راه اندازی می شوند می توانند دارای یک فهرست بسیار قدرتمند باشند که با یک استراتژی درست طراحی شده اند و می توانند میزان فروش محصولات را به اندازه چشمگیری تغییر بدهند.

به طور کلی وجود برخی از قابلیت ها در وبسایت های اینترنتی سبب ساده تر شدن کار ها می شوند و جا افتادن برخی از قابلیت ها می تواند در ساده تر شدن کار با یک وب سایت کمک بسیاری کند. به عنوان مثال علامت ذره بین در وبسایت ها می تواند قابلیت سرچ کردن را به شما بدهد و بخش فوتر وبسایت می تواند اطلاعات تماس شما را به کاربران نمایش بدهد.

 

منوی سایت شما

 

همان طور که می دانید همه این موارد اصولی هستند و استفاده از آنها برای همه کاربران عادی شده است و امروزه اگر یک وبسایت این موارد را بر خلاف این موضوع پیاده سازی کند یک وبسایت عجیب و غریب به شمار می آید.

یکی از اصلی ترین قابلیت هایی که در وبسایت های اینترنتی وجود دارد و برای همه کاربران شناخته شده است وجود منو در بالای صفحه وب سایت ها می باشد. در واقع منو ها معرف یک وب سایت هستند و اگر سری به منوی های یک وب سایت زده باشید متوجه خواهید شد که خدمات و کار هایی که آن وب سایت انجام می دهد در این بخش قرار گرفته است.

منو ها در وردپرس دارای انواع مختلفی هستند که یکی از بهترین منو هایی که می تواند وب سایت شما را به کاربران به صورت حرفه ای نشان بدهد مگامنو می باشد. ساخت مگامنو در وردپرس دارای مزایای زیادی است و پیشنهاد می شود که بجای منو های پیش فرض و ساده از مگامنو ها استفاده کنید. در این مقاله روش ساخت مگامنو در وردپرس را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

مگامنو چیست؟

اگر به وب سایت های اینترنتی بزرگ مانند وب سایت های فروشگاهی مراجعه کرده باشید، متوجه یک منوی بزرگ که در آن گزینه های بسیاری به صورت لیست قرار دارده شده و در بخش بالایی وبسایت که در آن چندیدن تصویر هم قرار گرفته است شده اید. در واقع مگامنو همین منو های بزرگ است که در لغت به معنای منوی خیلی بزرگ می باشد.

منو های عادی و پیش فرض وردپرس که کشویی هستند بر خلاف مگامنو ها چندان بزرگ نیستند و فقط می توانند دو یا سه زیر دسته داشته باشند و می توانند ده تا پانزده برگه را به کاربران بازدید کننده ارائه دهند و برای برگه هایی بیشتر از این تعداد نیازمند ساخت مگامنو در وردپرس هستید.

اگر بخواهید از منو های پیش فرض برای دسته های بیشتر استفاده کنید اتفاقی که می افتد این است که وب سایت شما دارای یک منوی شلوغ و در هم خواهد شد که ممکن است برخی از دسته ها از قسمت نمایش وب سایت بیرون بزند، در واقع این موضوع سبب از بین رفتن تجربه کاربری می شود و حس چندان خوبی را به کاربر بازدید کننده نخواهد داد.

بنابراین اگر می خواهید که یک منوی شلوغ اما مرتب و منظم در وب سایت خود داشته باشید باید اقدام به ساخت مگامنو در وردپرس کنید و این قابلیت حرفه ای را به وب سایت خود اضافه نمایید. البته لازم به ذکر است که مگامنو علاوه بر اینکه سبب مرتب شدن ظاهر وب سایت شما می شود دارای فواید دیگری هم هستند.

 

منو و مگامنو چیست؟

 

یکی از بزرگترین و برترین مزایایی که ساخت مگامنو در وردپرس دارد این است که زمانی که یک کاربر در منو به دنبال یک محصول می باشد می تواند سایر محصولات شما را هم مشاهده کند و ممکن است که به سایر محصولات هم سری بزند که این موضوع می تواند موجب پر شدن سبد کالای کاربر و در نتیجه افزایش سود شما شود.

به طور کلی به دلیل موضوع به کلیه افرادی که دارای وب سایت های فروشگاهی هستند ساخت مگامنو پیشنهاد می شود حتی در صورتی که یک منوی معمولی می تواند کار آن وب سایت را راه بی اندازد باز هم بهتر است که اقدام به ساخت مگامنو در وردپرس کند، در واقع مگامنو یک گزینه بسیار خوب برای فروشگاه های اینترنتی می باشد.

در ادامه در رابطه با بهترین روش ساخت مگامنو در وردپرس توضیحاتی را در اختیار شا خواهیم گذاشت و به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید از این قابلیت حرفه ای در وب سایت خود استفاده نمایید.

روش های ساخت مگامنو در وردپرس

زمانی که می خواهید اقدام به ساخت مگامنو در وردپرس کنید ممکن است که روش های مختلفی برای ساخت آن به شما پیشنهاد شود. اما اگر سری به وب سایت های مختلف بزنید متوجه خواهید شد که روش هایی مانند افزونه ها، دست کاری قالب و استفاده از صفحه ساز ها برای ساخت مگامنو وجود دارد و همه آنها امکان پیاده سازی مگامنو در وب سایت را به شما خواهند داد.

اما این موضوع که کدام یک از روش هایی که بیان کردیم می تواند یک مگامنوی خوب و حرفه ای برای وب سایت شما را پیاده سازی کند یک موضوع بسیار مهم می باشد که باید در رابطه با آن صحبت کرد.

 

روش های ساخت مگامنو در وبسایت وردپرسی

 

به طور کلی روش های ساخت مگامنو در وردپرس دو دسته هستند که در ادامه هر یک از این روش ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

استفاده از مگامنو های قالب

زمانی که شما اقدام به راه اندازی یک وب سایت در وردپرس می کنید، برای موارد تجاری مانند راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی از قالب های فروشگاهی استفاده خواهید کرد که اکثر این قالب ها دارای یک مگامنوی شخصی سازی شده هستند. بنابراین اگر قصد راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی را دارید باید حتما از قالب هایی برای این هدف طراحی شده اند استفاده کنید.

در واقع یکی از بهترین مواردی که در قالب های فروشگاهی به صورت پیش فرض وجود دارد یک مگامنو شخصی سازی شده است که می تواند بهترین شکل و شمایل را به وب سایت شما بدهد. همچنین این مگامنو ها نیازی به انجام تغییرات ندارند و فقط برای استفاده از آنها باید آنها را فعال کنید.

به طور کلی استفاده از این روش می تواند کار ساخت مگامنو در وردپرس را به راحتی و به صورت کامل برای شما انجام دهد. البته این موضوع زمانی صدق می کند که شما اصل این مطلب را رعایت کرده باشید و قالب های حرفه ای که برای وب سایت های فروشگاهی هستند را استفاده کنید.

در صورتی که از یک قالب که شرکتی نبوده و یا برای یک فروشگاه اینترنتی مناسب نبوده برای وب سایت خود استفاده کرده اید و کاربری آن را تغییر داده اید باید برای ساخت مگامنو در وردپرس به صورت دستی عمل کنید، البته لازم به ذکر است که ساخت مگامنو به صورت دستی هم دردسر های خودش را دارد.

همچنین اگر قالب وب سایت شما نمی تواند عملیات ساخت مگانو در وردپرس را به صورت خودکار برای شما انجام بدهد جای نگرانی وجود ندارد و شما می توانید از روش های دیگر برای انجام این کار استفاده کنید.

 

استفاده از افزونه برای ساخت مگامنو در وردپرس

یکی دیگر از روش هایی که برای ساخت مگامنو در وردپرس وجود دارد استفاده از افزونه های وردپرس است که می توانند این کار را به راحتی برای شما انجام دهند. در واقع امروزه افزونه های بسیار زیادی وجود دارند که می توانید از آنها برای ساخت مگامنو در وردپرس استفاده کنید.

اگر به بخش سرچ افزونه در مخزن وردپرس مراجعه کرده باشید و نام مگامنو را سرچ کرده باشید افزونه های بسیاری را مشاهده خواهید کرد که به صورت رایگان می توانند در اختیار شما قرار بگیرند و این کار را انجام دهند.

اما موضوع مهمی که لازم است بدانید این است که همه این افزونه ها دارای کیفیت مناسبی نیستند و در نهایت مگامنویی که برای شما ایجاد می کنند دارای یک استایل متفاوت از قالب شما است و مانند یک وصله ناجور برای وب سایت شما خواد بود.

البته لازم به ذکر است که افزونه های بسیار خوبی هم برای ساخت مگامنو در وردپرس وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها و قالبیت های ویژه ای که دارند این کار را انجام دهید. در ادامه یکی از بهترین افزونه هایی را که می توانید با استفاده از آن یک مگامنوی حرفه ای ایجاد کنید را به شما معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از آن به سادگی بتوانید برای وب سایت خود مگامنو ایجاد کنید.

 

آموزش ساخت مگامنو در وردپرس

در این مقاله قصد داریم که به آموزش ساخت مگامنو با استفاده از یکی از بهترین افزونه های سیستم مدیریت محتوای وردپرس بپردازیم. در واقع استفاده از افزونه هایی که وردپرس در اختیار کاربران خود گذاشته است بهترین روش برای افزودن قابلیت های جدید به وب سایت های وردپرسی می باشد.

 

آموزش ساخت مگامنو در وردپرس

 

افزونه ای که ما می خواهیم از آن برای ساخت مگامنو استفاده کنیم افزونه Max Mega Menu است که یکی از بهترین افزونه هایی می باشد که می تواند این کار را در با کیفیت ترین حالت ممکن برای شما انجام دهد و به صورت رایگان در مخزن وردپرس قرار گرفته است. در ادامه به آموزش ساخت مگامنو در وردپرس با استفاده از افزونه Max Mega Menu خواهیم پرداخت تا با استفاده از این افزونه قدرتمند بتوانید برای وب سایت وردپرسی خود یک مگامنوی حرفه ای راه اندازی کنید.

افزونه Max Mega Menu

Max Mega Menu یکی از بهترین افزونه هایی می باشد که با کمک آن می توانید ساخت مگامنو را انجام دهید، در واقع این افزونه به عنوان یکی از افزونه های کامل برای مدیریت فهرست شناخته شده است که کاربران می توانند از آن برای تبدیل کردن منوهای خود به یک منوی کاربر پسند استفاده کنند.

منو هایی که با استفاده از افزونه Max Mega Menu طراحی می شوند بسیار کاربر پسند هستند و دارای ویژگی های لمسی و قابل دسترس مناسبی هستند.

به طور کلی می توان گفت که مگامنو یک پنل بزرگ برای محتوا می باشد که می تواند تمامی اطلاعات درون وب سایت شما را در زیر یک فهرست ناوبری نمایش دهد، به همین دلیل می توان گفت دسترسی کاربران به وب سایت شما راحت تر شده و کاربران می توانند با استفاده از این مگامنو ها مطالب مورد نر خود را به راحتی پیدا نمایند.

افزونه Max Mega Menu با بالاترین کیفیت و استاندارد ها برنامه نویسی شده است و به خاطر همین موضوع یک افزونه کارآمد و سریع محسوب می شود، همچنین این موضوع موجب شده است که این افزونه بتواند به راحتی با بسیاری از قالب های وردپرس ادغام شود.

افزونه Max Mega Menu دارای قابلیت سفارشی سازی بالایی است و بیش از صد گزینه برای سفارشی سازی کردن دارد. این افزونه به صورت رسمی در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است و تاکنون چهارصد نصب فعال داشته است و توانسته امتیاز چهار و نیم ستاره را از سوی کاربران دریافت نماید.

برای نصب و راه اندازی این افزونه ابتدا باید وارد پنل مدیریتی وردپرس شوید سپس به مسیر“پیشخوان وردپرس -> افزونه ها -> گزینه افزودن” مراجعه نمایید و در صفحه باز شده درون فیلد جستجو عبارت Max Mega Menu را وارد نمایید و افزونه ای که مانند تصویر زیر می باشد را نصب و فعال کنید.

 

نصب افزونه Max Mega Menu

 

پس از نصب و فعال سازی این افزونه یک گزینه جدید به نام مگامنو به پیشخوان وردپرس شما اضافه خواهد شد که دارای چهار بخش می باشد و شما می توانید با مراجعه به هر یک از این بخش ها تنظیمات ساخت مگامنو در وردپرس را انجام دهید، در ادامه هر یک از بخش های این افزونه را برای شما توضیح خواهیم داد.

تنظیمات افزونه Max Mega Menu

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید چهار گزینه برای اعمال تنظیمات در اختیار شما وجود دارد که با مراجعه به هر یک از آنها می توانید تنظیماتی را اعمال کنید در واقع با دسترسی به هریک از این بخش ها می توانید این افزونه را مدیریت کنید.

تنظیمات افزونه Max Mega Menu

 

با کلیک بر روی اولین گزینه که مکان مگامنو است شما می توانید مکان قرار گیری مگامنو را در وب سایت خود مشخص نماید در واقع این گزینه یکی از مهمترین تنظیمات مگامنو می باشد.

 

مکان مگامنو

 

 

هنگامی که به بخش تنظیمات مکان مگامنو مراجعه کنید سه گزینه اصلی را مشاهده خواهید کرد که با استفاده از آنها می توانید تنظیمات مکانی مگامنو را درون وبسایت خود مشخص کنید. لازم به ذکر است که شما می توانید مگامنو را علاوه بر منوی پایین وبسایت در بخش فوتر یا سایر بخش های وب سایت خود قرار دهید.

با کلیک کردن بر روی هر یک از این بخش ها، گزینه های مختلفی را مشاهده خواهید کرد، اما از آنجایی که ما قصد داریم کار ساخت مگامنو را برای فهرست اصلی وب سایت انجام دهیم لازم است که این گزینه را دنبال کنیم.

 

 

فهرست اصلی در وردپرس

 

با کلیک بر روی گزینه فهرست اصلی یک پنجره جدید که دارای سه تب با عنوان های تنظیمات عمومی، Advanced و Display Options می باشد برای شما باز خواهد شد که شما در این وضعیت می توانید یک سری اطلاعات مختلف را برای مگامنوی خود مشخص نمایید.

در بخش تنظیمات عمومی می توانید تنظیمات مربوط به قابلیت های نمایشی هاور منو را مشخص کنید، به این منظور که زمانی که ماوس خود را روی منو قرار دهید چه اتفاقی می خواهید رخ بدهد. در بخش بعدی هم می توانید ظاهر شدن منو به صورت انیمیشن و میزان سرعت حرکت آن را مشخص کنید. و در دو بخش آخر می توانید افکت هایی را که می خواهید در زمان جابجایی منو ها نمایش داده شود را اعمال کنید.

همچنین می توانید در این بخش سرعت هر یک از افکت ها و پوسته ای را که می خواهید نتیجه کار بر روی آن نمایش داده شود را انتخاب نمایید.

 

تنظیمات عمومی مگامنو

 

 

در بخش تنظیمات Advanced یا همان تنظیمات پیشرفته شما می توانید موارد مختلف دیگری را مشاهده کنید و با استفاده از این گزینه ها می توانید کاربرد های مختلفی را هم مانند رفتاری که با کلیک کردن بر روی منو ها انجام می شود را مشخص نمایید.

به عنوان مثال شما می توانید مشخص کنید که با اولین کلیک منو باز شود و با کلیک بعدی توسط کاربر یک لینک باز شود یا اینکه با کلیک دوم کاربر منو به صورت کامل بسته شود. همچنین در این بخش می توانید وضعیت نمایش این منو در تلفن های همراه را مشخص کنید.

بخش تنظیمات پیشرفته یکی از مهترین و کنترلی ترین بخش های ساخت مگامنو در وردپرس است که می تواند امکانات بسیار خوبی را در اختیار شما بگذارد و در صورتی که بخواهید منوی خود را شخصی سازی کنید گزینه های این بخش به شما کمک خواهد کرد.

 

تنظیمات پیشرفته مگانو

 

پس از انجام تنظیمات مربوط به مکان مگامنو باید تنظیمات پوسته منو را انجام دهید در واقع با استفاده از این منو می توانید همه مواردی که مربوط به ظاهر منو هستند را ویرایش کنید. همچنین در این بخش می توانید مشخص کنید که برای ساخت مگامنو در وردپرس می خواهید از چه اشاره گر هایی استفاده نمایید.

همچنین شما می توانیدبا مراجعه به این بخش اطلاعاتی را مثل ارتفاع خط ها و سایر تنظیماتی که برای یکپارچه سازی و ویرایش مگامنو با قالب خود احتیاج دارید را به دست آورید.

شما می توانید در تب های این بخش اطلاعات مربوط به نمایش منو در تلفن همراه، استایل مگامنو، نوار منو و … را مشاهده یا ویرایش نمایید و در نهایت پس از اتمام تنظیمات می توانید بر روی گزینه ذخیره تغییرات کلیک نمایید.

در بخش تنظیمات عمومی و ابزار ها قابلیت هایی برای تنظیمات فایل CSS در اختیار شما قرار دارد که در صورت نیاز می توانید محل ذخیره سازی آنها و تنظیمات مربوط به کش آنها را انجام دهید. و زمانی که این تنظیمات به پایان رسید می توانیم به سراغ تنظیمات فهرست های وب سایت برویم و مابقی تنظیمات را از آنجا دنبال کنیم.

تنظیمات بخش فهرست

پس از اینکه تنظیمات مگامنو را انجام دادید لازم است که برای فعال سازی آن درون وب سایتتان به مسیر” پیشخوان وردپرس -> نمایش -> فهرست ها” مراجعه نمایید تا به صفحه مدیریت فهرست ها انتقال یابید. در این صفحه شما می توانید تنظیمات مربوط به مگامنو را که به  فهرست شما افزوده شده است را مشاهده نمایید و با کلیک کردن بر روی هر بخش تنظیمات مرتبط با آن را مشاهده کنید.

تنظیمات بخش فهرست در وردپرس

 

پس از باز کردن گزینه های مربوط به مگامنو می توانید تیک هر یک از آنها را برای فعال سازی بزنید و تنظیمات مورد نظر را برای فعال سازی ذخیره نمایید. پس از فعال سازی شما می توانید برخی از افکت ها و میزان سرعت آنها را که در بخش های قبل هم راجب آنها صحبت کردیم را مجدد تنظیم نمایید.

همچنین می توانید یک پوسته برای مگامنوی خود انتخاب نمایید اما دقت داشته باشید که پوسته را همراه با نام قالب انتخاب نمایید چون اگر پوسته پیش فرض انتخاب کنید مگامنوی شما به خوبی بر روی قالب قرار نخواهد گرفت.

 

تنظیمات فهرست برای ساخت مگامنو در وردپرس

 

پس از اینکه همه تنظیمات را در این بخش اعمال کردید یک گزینه آبی رنگ بر روی هر یک از گزینه ها مگامنو مشاهده خواهید کرد که با کلیک بر روی هر بخش می توانید تنظیمات مربوط به آن را در مگامنو مشاهده نمایید.

هنگامی که شما بر روی این گزینه کلیک نمایید یک پنجره به صورت پاپ آپ برای شما باز خواهد شد که در آن می توانید سه منوی مربوط به تنظیمات، آیکون و مگامنو را در آن مشاهده کنید و تنظیمات خاص هر یک را انجام دهید.

پس از اینکه چیدمان مربوط به منوی خود را انجام دادید می توانید به وب سایت خود مراجعه نمایید و مگامنویی را که ساخته اید را مشاهده کنید، اما فراموش نکنید که برای اعمال شدن تغییرات و کامل شدن فرآیند ساخت مگامنو در وردپرس نیاز است که ذخیره فهرست را هم بزنید.

اما لازم به ذکر است که پس از انجام تنظیمات باز هم نیاز می شود که برای بازبینی منو به سراغ بخش تنظیمات برگردید و مواردی مانند سایز و فونت، چپ به راست بودن منو ها، سرعت باز شدن تب ها منو و … را در مگامنو تغییر دهید اما در این حالت تنظیمات برای شما ساده تر می باشد و در صورتی که با این بخش هم مشکلی داشتید می توانید این کار را با افزودن کد های CSS اضافی انجام بدهید.

در بخش بالا به صورت کامل در رابطه با ساخت مگامنو در وردپرس توضیحاتی را برای شما ارائه کردیم در واقع شما می توانید با استفاده از افزونه ها به راحتی اقدام به ساخت مگامنو در وردپرس کنید و یک منوی بسیار حرفه ای برای وب سایت وردپرسی خود طراحی نمایید.

ایلیا یحیایی ایله ای

ایلیا یحیایی ایله ای

طراح سایت، متخصص سئوی وردپرس و تولید محتوا

امتیاز دهی کاربران

4/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *