آدرس ما

تهران، میدان رسالت، خیابان سمنگان، پلاک 573

09212640941-02177207078

پشتیبانی همه روزه شهرسایت

شنبه تا چهارشنبه: 9:00 - 16:30

ثبت قرارداد حضوری و به صورت رسمی

آدرس ما

تهران، میدان رسالت، خیابان سمنگان، پلاک 573

09212640941-02177495097

پشتیبانی همه روزه شهرسایت

شنبه تا چهارشنبه: 9:00 - 16:30

ثبت قرارداد حضوری و به صورت رسمی

هاست وردپرس چیست و چه تفاوتهایی با هاست عادی دارد؟

هاست وردپرس چیست و چه تفاوتی با هاست عادی دارد؟
اگر قصد راه‌ اندازی یک سایت جدید با استفاده از وردپرس را دارید، حتماً با گزینه‌های مختلفی برای انتخاب هاست روبه‌رو شده‌اید. یکی از گزینه‌های میزبانی برای سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین وردپرسی، هاست وردپرس است. انتخاب هاست یکی از گام‌های مهم راه‌اندازی وب سایت محسوب می‌شود که اغلب توجه چندانی به آن نمی‌شود.
سایت‌های وردپرسی بدون یک هاست قوی با مشکلاتی همانند کندی و حتی مسائل امنیتی روبه‌رو می‌شوند. انتخاب بهترین هاست وردپرس مزایای فوق‌العاده‌ای در اختیار مالکان سایت‌ها قرار می‌دهد.
در این مطلب به سؤال «هاست وردپرس چیست؟» پاسخ می‌دهیم و تفاوت این نوع از میزبانی وب را با سایر طرح‌ها بررسی می‌کنیم. مطالعه مقاله زیر به شما کمک می‌کند مناسب‌ترین هاست را برای سایتتان انتخاب کنید.

هاست وردپرس چیست؟
هاست وردپرس چیست؟

میزبانی از سایت‌های وردپرسی با امکانات بهینه
هاست وردپرس یک محصول کاملاً متفاوت یا جدید نسبت به سایر هاست‌ها نیست. یک WordPress Host در حقیقت همان هاست معمولی اما بهینه‌سازی‌شده برای سایت‌های وردپرسی است. وردپرس با وجودآنکه محبوب‌ترین CMS در دنیای وب است، ضعف‌های مختلفی دارد. هاست وردپرسی با همه مزایای اضافی‌اش نسبت به یک هاست معمولی برای پوشش ضعف‌های سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی شده است.
استفاده سنگین از منابع سرور یکی از ویژگی‌های منفی WordPress به شمار می‌آید. برای مثال، یک سایت فروشگاهی که با وردپرس مدیریت می‌شود پس از افزایش بازدیدکنندگان دچار مشکلاتی خواهد شد. با افزایش مصرف منابع سرور مثل رم، پهنای باند و حافظه ذخیره‌سازی توسط وردپرس، هاست‌های عادی دیگر جوابگوی نیازها نیستند. هاست مخصوص سایت وردپرس، سرورهایی قدرتمند و اختصاصی‌ را در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

قابلیت‌های هاست وردپرس؛ امکاناتی برای مدیریت آسان سایت‌های پرترافیک
هاست وردپرسی با امکانات بیشتر نسبت به هاست‌های اشتراکی ویژگی‌های خاص این هاست‌ها بسته به شرکت ارائه‌کننده خدمات میزبانی وب متفاوت است؛ اما مزایای اصلی مثل «نصب با یک کلیک» در همه هاست‌های وردپرسی وجود دارد. با استفاده از قابلیت One-Click Install، امکان نصب سریع وردپرس روی سایت فراهم می‌شود. یکی دیگر از قابلیت‌های هاست مخصوص سایت وردپرسی، آپدیت خودکار CMS است.
همچنین، کادر پشتیبانی در این نوع اختصاصی از هاستینگ، تخصص بیشتری در کار با سیستم وردپرس دارد. همین امر باعث می‌شود در زمان بروز  مشکلات بحرانی، حل مسئله با سرعت بیشتری انجام شود. ضعف امنیتی بعضی از پلاگین ها و قالب های وردپرس موجب آسیب‌پذیری این CMS در برابر حملات شده است. در یک هاست وردپرسی، قابلیت‌های امنیتی تخصصی برای سایت‌ها تعبیه شده است. به‌طورکلی می‌توان گفت هاست وردپرس قابلیت‌هایی بهینه برای اجرای بهتر، سریع‌تر و امن‌تر WordPress فراهم می‌کند.

تفاوت هاست وردپرس با هاست معمولی
مرز بین سرویس‌های مختلف در دنیای وب، گاهی اوقات بسیار باریک است. تفاوت اصلی بین هاست وردپرس با هاست‌های وردپرسی به تمایز این سرویس‌ها برای ارائه خدمات به کاربران مربوط می‌شود. هاست وب معمولی، سرویس‌های عمومی میزبانی وب را ارائه می‌کند اما هاست‌های وردپرسی نیاز تخصصی بخشی از کاربران را پوشش می‌دهد. در سرورها مخصوص سایت‌های وردپرسی، تعداد کمتری از کاربران به منابع سرور دسترسی دارند.
هاست معمولی برای گستره بزرگی از مالکان وبسایت‌ها در پلتفرم‌های متنوع کاربرد دارد. در سمت مقابل، WordPress Hosting برای یک گروه خاص تمایز پیدا کرده است. سرورهایی که در هاست وردپرسی استفاده می‌شوند به‌طور اختصاصی از سایت‌های وردپرسی میزبانی می‌کنند. در هاست‌های معمولی، سرور علاوه‌بر سایت‌های مختلف شاید برای آپلود اطلاعات، فایل و اپلیکیشن‌ها استفاده شوند. سرور هاست وردپرسی فقط برای نصب سرویس‌های وردپرس یا حتی سایر CMSها استفاده می‌شود.

آیا هاست وردپرس فقط برای سایت‌های وردپرسی کاربرد دارد؟
برخی به‌خاطر اسم «هاست وردپرس» تصور می‌کنند که این نوع از میزبانی فقط برای سایت‌های وردپرسی طراحی شده است. هاست‌های وردپرس برای سایت‌هایی با CMSهای دیگر مثل جوملا نیز کاربرد دارند. یک تصور اشتباه دیگر نیز این است که برای راه‌اندازی سایت وردپرسی، فقط باید از هاست وردپرس استفاده شود. سیستم مدیریت محتوای WordPress را می‌توان روی هر نوع هاست نصب کرد چون این مشخصات فنی موردنیاز این CMS چندان بالا نیست.

مزایای هاست وردپرس
مزایای هاست وردپرس

 

مزایای هاست وردپرس؛ از سرعت بالا تا امنیت نفوذناپذیر
هاست‌های وردپرس عرضه‌شده توسط سرویس‌دهندگان از نظر ویژگی‌های فنی متفاوت هستند؛ اما این نوع میزبانی وب اختصاصی مزایای فوق‌العاده‌ای برای همه کاربرانش دارد. اگر می‌خواهید بدانید که هاست وردپرس چه کاربردی دارد باید با نقاط قوتش آشنا شوید. در ادامه از مزایای WordPress Hosting صحبت کرده‌ایم.

۱- سرعت خارقالعاده با هاستهای وردپرسی
در دنیای کسب‌وکارهای اینترنتی، داشتن سایت که به‌سرعت بارگذاری شود یک شرط ضروری برای موفقیت است. اگر سرعت لود یک سایت کند باشد، علاوه‌بر ایجاد یک تجربه کاربری زننده و ضعیف، موتورهای جستجو نیز رتبه پایین‌تری برای وبسایت در نظر می‌گیرند. هاست وردپرسی یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش سرعت سایت است. حتی اگر یک هاست وردپرسی اشتراکی را تهیه کرده باشید، سرعت بالا آمدن سایت نسبت به سایر طرح‌های میزبانی مشترک بیشتر خواهد بود.
با اجرای وردپرس در سرورها می‌توان تغییراتی در زمینه بهینه‌سازی و عملکرد فنی ایجاد کرد. مالکان سایت‌های پربازدید و فروشگاه‌های اینترنتی با خرید هاست وردپرس، به بالاترین سطح عملکرد فنی دست پیدا می‌کنند.

۲- امنیت بینظیر هاست مخصوص وردپرس
فعالان تازه‌کار دنیای وب معمولاً زمانی به فکر تأمین امنیت سایتشان می‌افتند که خیلی دیر شده باشد. اگر با انجام اقدامات لازم نسبت به امنیت سایت هوشیار باشید، علاوه‌بر حفاظت از سایت از کاربران و اطلاعات آن‌ها نیز محافظت کرده‌اید. هاست‌های وردپرسی در برابر حملات اختصاصی سیستم مدیریت محتوای WordPress، ایمن هستند.
در هاست‌های معمولی، قابلیت‌های امنیتی فقط در برابر حملات سطح پایین کاربرد دارند. اما در دنیای وب، وردپرس به‌خاطر محبوبیت بیشتر مورد حمله قرار می‌گیرد. در هاست مخصوص وردپرسی، قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای برای امن کردن وردپرس در برابر نفوذ تعبیه شده است. همچنین در بسیاری از هاست‌های وردپرسی،چک لیستی برای امن کردن وردپرس شما وجود دارد تا ریسک هرگونه مشکل امنیتی به حداقل برسد.

۳- بهروزرسانی دائم و خودکار با هاست مخصوص وردپرس
به‌روزرسانی سیستم، پای ثابت سایت‌های وردپرسی است. آپدیت ‌باید در بازه‌های زمانی ثابت انجام شود. به‌روزرسانی کار چندان دشواری نیست و در چند دقیقه انجام خواهد شد. بسیاری از مالکان سایت‌ها، چک‌کردن نسخه و به‌روزرسانی را از یاد می‌برند. از طرف دیگر، یک سایت به‌روز نه‌تنها موجب حفظ سطح عملکرد فنی می‌شود بلکه امنیت دائمی را نیز تضمین می‌کند. آپدیت‌های مربوط به ویژگی‌های امنیتی برای برطرف‌کردن هرگونه نقطه‌ضعف ارائه می‌شوند.

ایلیا یحیایی ایله ای

ایلیا یحیایی ایله ای

طراح سایت، متخصص سئوی وردپرس و تولید محتوا

امتیاز دهی کاربران

4/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *